معرفی کامل انواع پارچه‌ پرده‌ ای + راهنمای خرید پرده

معرفی کامل انواع پارچه‌ پرده‌ ای

معرفی کامل انواع پارچه‌ پرده‌ ای و راهنمای خرید پرده

پرده در دکوراسیون داخلی و معماری ایرانی جایگاه مهمی دارد و تقریبا در تمام منازل از پرده ها برای کاربرد های مختلف از جمله زیبا سازی منزل، جلوگیری از ورود نور مزاحم، پنهان کردن فضای داخل منزل از دید مردم و … استفاده می شود.

در دوره ساسانیان، صفویه و قاچار یا … نیز ایرانیان از پرده در کاخ ها و منازل استفاده می کردند. استفاده از پرده ها از دیرباز برای حفظ حریم شخصی کاربرد داشت. همچنین در گذشته از پرده ها برای جدا کردن بخش های مختلف از هم نیز استفاده می شد.

امروزه نیز پرده ها نقش مهمی را در منازل ما دارند و تاثیر زیادی نیز در زیباسازی منزل دارا هستند، لذا لازم است تا انواع پارچه پرده ای را بشناسیم تا بتوانیم برای خرید پرده ها درست تر تصمیم گیری کنیم.

انواع پارچه‌ پرده‌ ای

  • پرده حریر
  • پرده توری
  • پرده ابریشمی
  • پرده مخمل
  • پرده هازان
  • پرده ساتن
  • پرده پلی‌استر

پرده حریر

پارچه حریر یک پرده ساده و خاص و زیباست که پارچه مورد علاقه بسیاری از خانم های با سلیقه است. پارچه حریر دارای ضخامت بسیار کمی است، پرده ای ظریف است که نور از آن عبور می کند و بهتر است برای پنجره هایی استفاده شود که نیازمند تابش نور به داخل خانه است.

حریر، پارچه موردعلاقه خانم‌های خاص‌پسند است. این پارچه به دلیل لطافت و تنوع در طراحی در بسیاری از خانه‌ها برای پرده استفاده می‌شود. پرده‌های حریر دارای ضخامت کمتری نسبت به دیگر هم‌خانواده‌های خود است و در فضاهایی استفاده می‌شود که نیازمند تابیدن نور خورشید به داخل است.

پرده حریر
پرده حریر

خرید پرده زبرا

پرده توری

پرده های توری پرده هایی شفاف هستند. اگر قصد دارید از پرده های توری برای بخشی از منزل استفاده کنید که نمی خواهید نور به داخل منزل بتابد باید برای قسمت پشت پرده از پارچه ای به عنوان پشت پرده استفاده کنید. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از پرده های توری را مشاهده کنید.

پرده توری
پرده توری

پرده ابریشمی

پرده ابریشمی
پرده ابریشمی

پرده مخمل

پرده مخمل
پرده مخمل

خرید پرده پانچ

پرده هازان

پرده هازان
پرده هازان

پرده ساتن

پرده ساتن
پرده ساتن

پرده پلی‌استر

پرده پلی‌استر
پرده پلی‌استر

 

 

 

 

ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *