راهنمای انتخاب رنگ پرده و نحوه ترکیب رنگ در پرده

راهنمای انتخاب رنگ پرده

راهنمای انتخاب رنگ پرده

برای داشتن منزل زیبا نوجه به ترکیب وسایل و هارمونی رنگ ها باید مورد توجه قرار بگیرید . در واقع بدون درنظر گرفتن هماهنگی بین چیدمان و رنگ ها نمی توانیم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم بهتر است قبل از خرید هر وسیله جدیدی ابتدا سایر وسایل و چگونگی ترکیب آن ها را با هم در ذهن خود تداعی کنیم. توجه به قانون رنگ ها در زیبایی منزل تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله قصد داریم موضوع انتخاب رنگ پرده و قوانین مربوط به ترکیب رنگ در پرده ها را بررسی کنیم.

ست کردن رنگ پرده با دکوراسیون داخلی منزل

رنگ پرده های منزل شما باید با سایر اجزا هم خوانی داشته باشد این گفته به این معنا نیست که پرده ها هم رنگ سایر وسایل باشد بلکه باید یک هارمونی بین رنگ پرده ها و فرش و برای مثال مبل ها برقرار شود. در مقاله ست کردن فرش و پرده گفتیم که در صورتی که فرش منزل از چند رنگ تشکیل شده بهتر است پرده ها رنگ روشن باشد و یا پرده ها رنگ یکی از رنگ های فرش باشد. توجه به قوانین این چنینی برای ایجاد هارمونی رنگ ها لازم و ضروری است.

راهنمای انتخاب رنگ پرده
راهنمای انتخاب رنگ پرده و نحوه ترکیب رنگ در پرده

انتخاب رنگ پرده در راهنمای انتخاب رنگ پرده

رنگ پرده در زیبایی و حس محل زندگی تاثیرگذار است. برای همین دقت لازم را انتخاب رنگ پرده داشته باشید. نباید فضای شما کسل کننده شود و یا از شلوغی زیاد افکار شما را در هم بریزد. اگر در منزل خود نکته کانونی دارید قسمتی از دیوار یا مبل شما رنگ جیغ قابل توجه ای دارد بهتر است پرده ها آن رنگی نباشد و یک رنگ هماهنگ ملایم تر برای پرده ها انتخاب کنید تا کنتراست رنگی به خوبی در منزل شما برقرار شد.

انتخاب نوع پرده در راهنمای انتخاب رنگ پرده

انتخاب نوع پرده می تواند سلیقه ای باشد. پرده های مخمل برای دکوراسیون های کلاسیک ، پرده های حریر برای فضاهای خلوت ، پرده های بلند برای بزرگ تر شدن خانه و صدها قانون دیگر که می توان برای انتخاب نوع پرده بیان کرد. توجه به همه این قانون ها می تواند شما را در خرید یاری کند و ماحصل کار را برای منزل شما زیبا و چشم نواز کند.

انتخاب رنگ پرده براساس کاربرد اتاق

یکی از مهم ترین معیارهای تاثیرگذار در انتخاب رنگ پرده کاربری فضا می باشد. هر فضایی با توجه به کاربری متفاوتی که دارد یک حس ویژه باید به شما انتقال دهد. برای مثال برای اتاق خواب باید رنگی انتخاب شود که حس آرامش را به شما منتقل کند و پذیرایی شما باید به نحوی چیده شود که شیک تر به نظر بیاید.

خرید پرده زبرا

انتخاب رنگ و مدل پرده پذیرایی

بهتر است برای انتخاب پرده پذیرایی هم به سلیقه خود توجه کنید و چیزی که دوست دارید بخرید و هم یک سریع قوانین را در نظر بگیرید. برای مثال به سبک خانه خود توجه کنید آیا مدرن است یا کلاسیک؟ آیا می خواهید محیط صمیمی تر باشد؟ از رنگ های تیره استفاده کنید. اگر قصد داریم فضا بزرگ تر به نظر برسد از رنگ های ساده و ملایم استفاده کنید. اگر سایر وسایل رنگ هایی جیغ دارند پرده را خنثی انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب رنگ پرده
راهنمای انتخاب رنگ پرده و نحوه ترکیب رنگ در پرده

انتخاب پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب باید رنگی داشته باشد که باعث آرامش خاطر و خوابی راحت شود. علاوه بر این سن فردی که اتاق متعلق به اوست در انتخاب طرح و رنگ تاثیرگذار خواهد بود. بطور کلی رنگ های جیغ مثل قرمز نارنجی برای فضای اتاق خواب مناسب نیست و حتی ممکن است موجب اختلال در خواب شود. برعکس رنگ هایی مثل سفید آبی یا فیروزه ای می تواند برای اتاق خواب بسیار مناسب باشد.

کلام آخر

در این مقاله درباره راهنمای انتخاب رنگ پرده و نحوه ترکیب رنگ در پرده صحبت کردیم. برای یک نتیجه عالی همه موارد گفته شده را در نظر بگیرید. بهتر است با دیدن نمونه رنگ ها و مدل ها ایده بگیرید. برای دیدن مدل های گوناگون پرده سری به فروشگاه دکو 20 بزنید و مشاهده کنید و با توجه به سلیقه و فضای و سبک منزل خود انتخاب کنید. همواره زیبا و شاد باشید.

ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *